zondag 17 november 2013

Review: JML Ayvo

Weer een huidverzorging update. Want ik heb weer wat nieuws! De JML Ayvo. Een reinigingsborstel voor je gezicht, maar dan in een prijsklasse waar je kaak niet van op de grond valt.

Ik sta regelmatig te kwijlen voor de Philips Visapure en de Clairsonic Mia. Onder de douche een minuutje lang zo'n borstel tegen je gezicht houden, weg is je make-up en je hele leven zou beter moeten zijn. Maar de prijzen, oh mijn hemel de prijzen. Die dingen zijn echt on-ge-lofelijk duur. Er was een tijdje een actie dat je bij een abonnement op de Vogue (geloof ik) korting kreeg op de Visapure. Zelfs dan kostte hij nog €70 en zat je een hele tijd vast aan de Vogue - want dat zouden we allemaal zo erg vinden ;).
Tot ik vorige week ineens een reclame van de Ayvo tegenkwam. Dezelfde beloftes als de dure apparaten, maar dan voor €20 en gewoon te koop bij de Blokker. Ik rennen natuurlijk.

De komst van dit apparaat kwam goed uit. Dit vooral omdat ik net vorige week mijn hele huidverzorging om heb gegooid. Waar ik eerst zweerde bij veel te vettige crème van de Etos waar ik echt enorm veel puisten van kreeg ben ik overgestapt op Biotherm. Je betaalt wat (een hele hoop) maar je hebt ook wat. Elke ochtend en avond smeer ik een lekker laagje op mijn gezicht, en onder de douche was ik mijn make-up eraf met een reinigingsgel van hetzelfde merk.

Bron: Google

De Ayvo komt met drie verschillende opzetstukken en een draagtasje. Toen ik hem kocht en het doosje openmaakte vond ik het een vrij chique apparaat voor die prijs, maar die illusie werd al compleet verbroken toen ik zag dat er 4 AA batterijen in moeten, en dat die niet inbegrepen zijn. Batterijen... Seriously? Ik had veel liever een oplader aan de netstroom gezien. Maar goed, €20 Emma, blijven ademen. De 3 opzetstukken. Eentje is een soort sponsje waar je een vochtinbrengende crème op zou kunnen aanbrengen die het dan in je gezicht zou masseren. Deze kan wat mij betreft gelijk de prullenbak in. Niet omdat het van slechte kwaliteit is of wat, maar omdat ik gewoon zo gewend ben om mijn moisturizer met mijn vingertoppen aan te brengen dat ik het niet op een andere manier zou willen doen. De andere twee opzetstukken hebben dezelfde werking, de reinigers. De witte kop is voor een normale huid, de wit met blauwe kop is voor een gevoelige huid (bijvoorbeeld mensen met een hele onregelmatige huid, die last hebben van eczeem of heel veel puistjes). Ik heb niet veel onregelmatigheden in mijn huid, maar ik heb wel een hele dunne huid die snel droog wordt. 

's Avonds onder de douche, want ik douche altijd 's avonds, breng ik de reinigingsgel van Biotherm aan op mijn gezicht. Hier zitten al exfolierende stukjes in, wat betekent dat het gelijk een soort hele milde scrub is. De Ayvo ligt heel prettig in de hand omdat het een soort ei vorm is, en de ronddraaiende kop is echt een sensatie voor je gezicht. De gel gaat schuimen, wat betekent dat de Ayvo zijn werk doet, en het is de bedoeling dat je een minuut lang over je gezicht gaat. Met wat schuim in je neus/mond/ogen daargelaten voelt mijn huid hierna echt über prettig. Heel zacht en glad. Wel is hij rood en voelt hij wat trekkerig. Het voelt niet per sé heel vervelend, maar het roept wel echt om een flinke laag moisturizer. Na een minuutje of wat trekt de roodheid weg en wordt je huid super zacht.


Mijn eindoordeel? 's Morgens zou ik hem niet zo snel gebruiken. Ik zie dit echt als een ritueel waarmee ik mijn make-up er heel grondig af kan halen, voor 's avonds dus. Daarbuiten vind ik het een heel eng idee dat je huid er wat rood van wordt. Stel je gaat een keertje net een halve minuut te lang door en je loopt de hele dag met een rode kop... Nee voor mij is dit echt een ritueel voor 's avonds. Dat buiten beschouwing gelaten vind ik dit voor €20 een hele fijne manier om mijn gezicht te reinigen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten